.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعزام زمينی مسافران به مكه

مديركل حمل‌و‌نقل استان تهران از آغاز اعزام زميني مسافران به مكه از شهريور ماه خبر داد و گفت:در اين‌باره لازم است رانندگان رواديد اخذ كنند و سازمان حج و زيارت بايد كاروان‌ها را به ما معرفي كند.
به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس فرهاد صالحيان ‌از برقراري سفر جاده‌اي به عتبات عاليات و مكه خبر داد و اظهار داشت: برنامه‌ريزي مي‌كنيم تا به زودي اين پروژه اجرايي شود، ارزيابي‌هاي جاده‌اي در اين‌باره صورت گرفته است و طي هماهنگي با سفارت عربستان موضوع برقراري اين خط جاده‌اي را پي‌گيري كرده‌ايم.

وي ضمن اشاره به مزيت‌هاي سفرهاي جاده‌اي نسبت به سفرهاي هوايي، اظهار داشت: ناوگان در نظر گرفته شده براي اين مسير جاده‌اي اتوبوس‌هاي vip با ظرفيت ۲۳ نفر مسافر است و مردم مي‌توانند از طبيعت و زيبايي‌هاي مسير در بين راه استفاده كنند.

مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان تهران با اشاره به اينكه احتمالا از شهريور ماه جاري اين مسير جاده‌اي به مكه مكرمه برقرار خواهد شد، بيان داشت: ‌شركت‌هاي تعاوني براي انجام اين سفر استقبال كرده‌اند البته با همكاري سازمان حج و زيارت، اين موضوع زودتر به نتيجه خواهد انجاميد.

وي با اشاره به اينكه بستر‌سازي‌هاي لازم در اين باره صورت گرفته است، تصريح كرد: هم‌اكنون در سفرهاي زميني عتبات عاليات وسايل حمل و نقل عمومي از داخل كشور تا لب مرز مسافران را جابه‌جا مي‌كند و سپس از مرز عراق، مسافران از طريق اتوبوس‌هاي كشور عراق به عتبات عاليات منتقل مي‌شوند.

* آمادگي كامل ناوگان عمومي جاده‌اي براي ارائه خدمات به زائران حرم امام خميني(ره)

مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان تهران با اشاره به فراهم‌سازي امكانات لازم براي انجام سفر‌ها به مرقد مطهر امام خميني (ره) در روز‌هاي ۱۴ و ۱۵ خرداد‌ماه، تصريح كرد: رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي نماينده ويژه ستاد ارتحال حضرت امام خميني (ره) است و اينجانب به جاي وي در اين ستاد حضور مي‌يابم.

صالحيان با بيان اينكه تمامي امكانات براي جابه‌جايي ايمن و سريع زائران به مرقد مطهر امام خميني (ره) فراهم است، ياد‌آور شد: به مديران راه و ترابري استان‌ها ابلاغ شده است كه قبل از فرا رسيدن اين ايام تمامي جاده‌ها را بازنگري كنند.

وي اضافه كرد: سازمان راهداري براي انجام بهتر فعاليت‌هاي ‌سال گذشته‌ ستاد ارتحال حضرت امام خميني (ره) تعداد ۱۵۰ دستگاه كاميون را در اختيار اين ستاد قرار داد؛ وزارت راه و ترابري خود را مكلف كرده است تا اين مراسم هر سال به نحو احسنت انجام شود.

وي با بيان اينكه در كل كشور سالانه حدود ۲ ميليون نفر از طريق ناوگان عمومي جاده‌اي به زيارت حرم امام خميني ره) مشرف مي‌شوند، تصريح كرد: از اين رقم سالانه ۷۰۰ الي ۸۰۰ هزار نفر از استان تهران به حرم مطهر امام اعزام مي‌شوند.

مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان تهران افزود: در اين‌باره ‌ناوگان‌هاي ريلي، هوايي و جاده‌اي بسيج شده‌اند و تمامي جاده‌ها آمادگي ارائه خدمات به زانران حرم امام خميني را دارند.

صالحيان افزود: اتوبوس‌هايي كه به مرقد مطهر امام خميني براي جابه‌جايي مسافران اعزام مي‌شود بايد آنجا منتظر مانده و مسافران را برگردانند كه همين امر نيازمند درنظر گرفتن محل پارك كافي براي اتوبوس‌ها است.

مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان تهران افزود: در ايام مذكور شركت بهره‌برداري متروي تهران، شركت واحد اتوبوس‌راني و ناوگان مسافري ‌حمل و نقل عمومي فعال خواهند بود.

وي با اشاره به اينكه در اين ايام تعداد سفر‌ها‌ افزايش مي‌يابد، خاطرنشان كرد: در اين ايام تعدادي از تهران خارج مي‌شوند و بسياري افراد نيز به تهران وارد مي‌شوند و ترافيك جاده‌‌هاي اين استان بسيار زياد خواهد بود.

* راه‌اندازي سيستم "يكپارچه‌سازي اطلاعات بخش ناوگان عمومي مسافري " از ابتداي تيرماه

صالحيان با اشاره به اينكه سيستم "يكپارچه‌سازي اطلاعات بخش ناوگان عمومي مسافري " از ابتداي تيرماه راه‌اندازي خواهد شد، تصريح كرد: تاكنون اطلاعات خاصي از مسافران و رانندگان به صورت لحظه‌اي و آنلاين در دست نبود اما هم‌اكنون به محض اخذ بليت توسط مسافر، به صورت آنلاين نام مسافر و نوع اتوبوس در اختيار سازمان راهداري قرار خواهد گرفت و همچنين پس از حركت اتوبوس نام راننده و تعداد مسافر به صورت آنلاين در دسترس است.

* نظارت بر رانندگان از طريق مسافرين

مدير كل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان تهران با بيان اينكه سيستم مديريت ناوگان اتوبوسي، سال گذشته راه‌اندازي شد و در سال جاري ارتقاء مي‌يابد، افزود: ‌اين سيستم از طريق gps در صورتي كه اتوبوس تاخير داشته باشد اطلاع‌رساني مي‌كند؛ همچنين اگر اتوبوس در جاده با سرعت بالا حركت كند يا براي نماز در محل‌هاي تعيين شده توقف نكند، از طريق سيستم بلوتوث به مسافران اين موضوع اطلاع‌رساني مي‌شود و در واقع اين مورد موجب مي‌شود كه هر مسافر خود يك پليس و ناظر براي راننده باشد.

* شروع دوره‌هاي آموزشي رانندگان از خرداد‌ماه سال جاري

مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان تهران با اشاره به اينكه آموزش مهمانداران اتوبوس از خردادماه سال جاري آغاز خواهد شد، اظهار داشت: اجراي دوره‌هاي آموزشي سلامت روحي و شخصيتي رانندگان جهت تكميل بنيان خانواده از ديگر محورهاي آموزش رانندگان است

* فروش ۸۰ درصد بليت‌هاي اتوبوس از طريق تلفن‌كارت

صالحيان با اشاره به اينكه هم‌اكنون ۳۸ درصد بليت‌هاي ناوگان مسافري از طريق اينترنت، پيامك و تلفن خريداري مي‌شود، گفت: با سيستم سپهر كارت بانك صادرات ۶۰ درصد بليت‌ها تا پايان تابستان و ۸۰ درصد بليت‌ها تا پايان سال جاري ‌از طريق تلفن‌كارت به فروش مي‌رود.

مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان تهران خاطرنشان كرد: همچنين صدور بليت اينترنتي براي ناوگان سواري از اواسط سال جاري عملياتي مي‌شود.

* رتبه‌بندي شركت‌هاي حمل بار و مسافر در سال جاري

صالحيان به رتبه‌بندي شركت‌هاي حمل بار و مسافر در سال جاري اشاره كرد و گفت: بسته به رتبه هر شركت و خدماتي كه ارائه مي‌دهد نوع مسير آنها تعيين مي‌شود، در واقع رتبه‌بندي بر اساس خدمات خواهد بود و هر شركتي كه خدمات بهتري ارائه دهد در مسير‌هاي پرتردد‌ فعاليت خواهد داشت.

مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان تهران ادامه داد: حمل و نقل كالا در راستاي درگاه ملي بار نيز جزو برنامه‌هاي ستادي است كه براي جلوگيري از ايجاد تردد‌هاي يك سر خالي پيگيري مي‌شود.

* برگزاري مسابقات رالي كاميوني و اتوبوسي در استان تهران

صالحيان ادامه داد: در راستاي معرفي بهتر حمل و نقل عمومي و فرهنگ‌سازي، مسابقات رالي ناوگان كاميوني و اتوبوسي در شهرك جديد‌التاسيس حمل و نقل استان تهران برگزار خواهد شد.

مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان تهران با اشاره به اينكه برگزاري اين مسابقات رالي جزو هدف‌گذاري‌هاي سال جاري سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي است، افزود: اين مسابقات ابتدا در قالب ناوگان كاميوني و سپس در ناوگان اتوبوسي برگزار مي‌شود.

* برگزاري سه مانور ايمني در سال جاري

صالحيان ضمن اشاره به توجه بيشتر به ايمني سفر در سال جاري، افزود: ‌در برخي محورهاي مواصلاتي برون‌شهري تصادفات موتور‌سيكلت زياد است كه اين امر به دليل عدم رعايت قانون توسط موتور‌سواران و عدم نظارت دقيق بر موتور‌سواران توسط مجريان قانون، رخ مي‌دهد.

مدير كل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان تهران با اشاره به اينكه در راستاي توجه به مقوله ايمني ۳ مانور در ۳ فصل سال در استان تهران برگزار خواهد شد، تصريح كرد: در مانور توسعه فرهنگ ايمن موتور‌سواري، هر موتورسوار‌ كه در جاده فاقد كلاه ايمني باشد به وي يك كلاه ايمني هديه داده مي‌شود كه اجراي اين امر با كمك شركت‌هاي موتورسيكلت‌سازي انجام خواهد شد.

صالحيان به برگزاري مانور روز بدون حادثه اشاره كرد و افزود: رانندگان اگر بخواهند روزي بدون حادثه داشته باشند خواهند توانست؛ در مانور روز بدون حادثه، واقعاً روزي بدون حادثه را ‌براي مردم اين استان مي‌آفرينيم.
مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان تهران به برگزاري مانور جاده ايمن اشاره كرد و گفت: در واقع راننده خاطي ‌جاده را نا‌ايمن مي‌كند و ما سعي داريم نگذاريم رانندگان خاطي به راحتي در جاده‌ها به تخلف بپردازند.

* راه‌اندازي سيستم جمع‌آوري الكتريكي عوارض در آزاد‌راه تهران _ قم

مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان تهران با اشاره به اينكه سيستم جمع‌آوري الكتريكي عوارض در آزاد‌راه تهران _ قم به زودي اجرايي مي‌شود، تصريح كرد: رانندگان با خريد كارتي ‌مخصوص و نصب آن به روي شيشه اتومبيل خود ديگر لازم نيست در صف‌هاي عوارضي منتظر بمانند به اين ترتيب كه دوربين‌هاي مخصوص نصب شده در عوارضي‌ها، خود با مشاهده كارت از راه دور، مقدار هزينه عوارضي را از شارژ كارت كسر مي‌كنند.

مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان تهران با اشاره به اينكه دو سيستم توزين در حال حركت در جاده‌هاي استان تهران وجود دارد، تصريح كرد: همچنين ۲ دستگاه سيستم توزيع ديگر نيز به زودي راه‌اندازي خواهد شد./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.56 seconds.